Mustafa Ćobo iz Kaknja ima samo 23 godine.Međutim dok su njegovi prijatelji iz osnovne škole odlazili na ekskurziju on je za novac kupio prvi motor za automobil Yugo 45.Od tada ga veže ljubav za automobile pogotovo iz proizvodnje Zastava Kragujevac.Mustafa je danas jedini restaurator Zastavinih vozila u Bosni i Hercegovini a stare primjerke Fiće, Stojadina, Yuge dovoze mu čak iz Njemačke, Slovenije, susjedne Hrvatske.S ponosom pokazuje Fiću iz Čapljine koji je bio prava kršina rekli bi kod nas u Bosni.Drugoga također Fiću restaurirao je za Nijemca koji je samo za dijelove utrošio deset tisuća KM.
-Volim posao i ne bih radio ni jedan drugi.Završio sam zanat automehaničara i nema toga kvara kojega ja ne mogu otkloniti.Kada je riječ o uljepšavanju odnosno restauraciji starih vozila nije to baš jednostavna i lagana stvar.Morate pronaći originalne dijelove po broju, boji, seriji.Sve to zahtijeva veliki trud.Ako radite unutarnji interijer trebate imati vrsne tapetare, stolare, limare, bravare.Dakle da bi u potpunosti restaurirali jedan automobil poput Fiata 750 ili fiće kako su ga zvali treba i vremena ali i novca.Jako me nervira kada vidim da u motor Yuga 45 stavljaju dijelove od Golfa.To jednostavno ne ide i samo još više kvari ostale dijelove.Problem je što može doći i do zapaljenja automobila ako su u pitanju instalacije, svjetla, i drugo”, govori Mustafa za Flash.ba dok opravlja jednoga Yuga 45.
Mustafa je jako zahvalan mladić a ponajviše svojemu susjedu koji mu je ustupio garažu da može opravljati krševe.Sudeći prema alatu s kojim raspolaže Mustafa očito nedovoljno cijeni svoj rad.Više pogledajte u video prilogu koji sam danas snimio u Kaknju sa Mustafom Ćobom.
tekst i snimke:Srećko Stipović/Flash.ba